Bugun...

Facebookta Paylaş

Antep ve Türk Çay'ı
Tarih: 28-05-2015 14:56:00 Güncelleme: 28-05-2015 14:56:00

Hepimiz Antep”in tatlı ve yer fıstığı ile öne çıktığını biliyoruz. Rizespor”un Antep çıkartması ile özel uçak ile Antep”e gittik. İlk kez Antep”e gidiyordum. Yoğun ve kalabalık bir şehir, yeni yeni modernleşmeşe çalışiyor.  Akşam yemeği için gittiğimiz Antep”ın meşhur lokontası olan İmam Çağdaş restorantına gitti. Antep”te çorba çeşidi yok.  Kebap öncesi küçük lahmacun ikramı le başlayan yemekte etli yemeklerin çeşitleri menu olarak masaya gelir.  İkram da güzel, ağırlamakta, mısafir perver bir halk yemekten çıkıp dolaşalım deyince bu kez Antep yağmuruna ardından doluya tutulduk.  Öğretmen evine sığınalım deyince aldığımız cevap “ 7.30 da kapatıyoruz” islanmaya devam, çıkıp bir kahveye oturduk, maç izleyelim derken aldığımız cevap ta hazır” Maç ayrı, oturmak ayrı, maç esnasında perde çekiyoruz” bize ilginç geldi. Çay içelim dedik. “ Ne çayı “ sorunca “ burada kaçak çay içilir, Türk çayı içmeyiz” cevabını aldık. Sankı başka bir ülkedeydik. Otele turistik otel olmasına rağmen yine kaçak çay, kısaca Antep”te resmi kurumlar dışında her yerde kaçak çay içilmekte, kilosu 20 ile 25 TL arasında olmasına rağmen kaçak çay Antep”te revaçta.

Sabah Antep”i gezmeye başladık.  Antep fıstığı, Antep ürünlerinden alalım dedik, Antep halkı ürününe sahip çıkmış, gerek Antep fıstığı, gerek Antep tatlısı bu şehir ile özdeleşmiş ve her 3  dükkandan biri Antep baklavası satmakta.

Hemen aklıma doğduğum büyüdüğüm ürünü ile yoğrulduğum Çay geldi. Biz ne kadar Çay”a sahip çıktık.  Daha şehrimizin içinde Zakkum ve gül dikmeye devam ettiğimiz Rize merkezde turistlerin hatıra fotoğrafı çektireceği bir çay fidanı bile yok.

Yine ilgimizi çeken başka bir konu iş yerleri tabelalarının rast gele asılmaması, modern bir şehir ve bu işi çözen bir şehir. Taksiye bindik ve sorduk “ Celal Doğan HDP den aday kazanırmı”  aldığımız cevap bizi bile şaşirtti “ Ben sürüçlüyüm, HDP nin ağırlıklı yeri asla HDP ye oy vermem iki oyum olsa bile ikisini de Tayip Erdoğan”a veririm. Bu şehir şehir olmaya başladı. Geçmişin izlerini silmeye çalışıyoruz, bugün şehir de trafik sıkıntısı var ise geçmiş yönetimin hatasıdır” cevabını aldık.

Yine ilginç gelen başka bir konu ise Kamil Ocak stadında meslektaşlarımız ile sohbet etme imkanı bulduk ve bana “ 2006 yılında Rizespor bize puan verdi , düşmedik, bu maçı Rizespor”un kazanmasını istiyoruz. İnşallah öyle olur “ dediler ve maç sonrasında samimi bir dille tebrik ettiler.

Bir günlük seyahat bile bazen insanın beynine çok şeyler katıyor. Anteplilerin misafir perverliğine hayran kalmamak mümkün değil.  Ancak mutlaka bölgemizin çayı için bu bölgede çalışmak gerek, hele turistik otellerde kaçak çay içilmesi bizim için acı verici bir olay.