Bugun...
Bizi izleyin:


Bayramali Kavalcı


Facebookta Paylaş









Hızlı tren hatları Karadeniz bölgesine de gelecek
Tarih: 12-05-2015 15:34:00 Güncelleme: 12-05-2015 15:34:00


Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattı 5 Temmuz 2014 tarihinde açıldı, Yine, Cumhuriyet tarihinin en büyük ulaşım projelerinden Marmaray 29 Ekim 2014’de işletmeye açılmıştı. Bu hattın 2015’te Marmaray’a bağlanıp Halkalı ’ya kadar ulaşma çalışmaları hızla devam ediyor.

Ankara-İstanbul arası seyahat süresi 3,5 saat oldu. İlk etapta günlük 16 sefer düzenleniyor. Marmaray’a bağlandıktan sonra her 15 dakika yahut yarım saatte bir sefer gerçekleşecek. İlk defa demiryolu hattı bir şehrin (Eskişehir) altından geçti. Bu geçiş Marmaray’dan daha zor oldu. Eskişehir’den İstanbul’a 1 saat 50 dakikada ulaşılacak.

Ankara-İstanbul arası, 533 km uzunluktadır. Bu mesafe 3,5 saat, Ankara-Gebze arası ise 3 saat olacak.

Ankara-Eskişehir arası 276 kilometrelik kısmı 2009 yılında hizmete açılmıştı. Yapımı tamamlanan Eskişehir-Pendik arası ise 266 kilometre uzunluktadır. Bu hat üzerinde; Polatlı, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Sapanca, İzmit, Gebze ve Pendik olmak üzere 9 durak bulunuyor. Bu hatta günde 50 bin, yılda 17 milyon yolcu taşınması hedefleniyor. Eskişehir-İstanbul hattı 4 milyar dolara mal oldu.

Ankara-İzmir Hızlı Tren güzergâhı, Ankara-Konya Hızlı Tren hattının 22. kilometresindeki Yenice Köyünden başlayarak Emirdağ, Bayat ve İscehisar merkezlerinden geçerek Afyonkarahisar; buradan itibaren Banaz, Uşak, Eşme, Salihli, Turgutlu, Manisa’dan geçerek İzmir’e uzanacak. Bu uzunluk 640 km, seyahat süresi ise 4 saat olacak.

Bu arada Ankara-Sivas, Ankara-İzmir ve Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattı’ndaki çalışmalar sürüyor. Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi ile (Eski İpek Yolu ile) Pekin’den Londra’ya, Azerbaycan, İran, Irak, Mekke ve Halep’ten Kuzey Afrika’ya kadar 6 yeni hat çalışmaları hızlandırıldı.

Bu hızlı tren demiryollarımız bir kaç yıl içerisinde hayat geçince Türkiye, artık dünyada havayolu, karayolu, demiryolu, deniz yolu yatırım ve hizmetleriyle en cazip, başta ekonomisi ve turizm gelirleri en güçlü ülkeler arasında ilk on sıraya girecektir. Rize-Artvin havalimanı yapımının ardından sıranın, Samsun’dan, Gürcistan’ın bize karşılıklı ticari ve turistik olarak yılardır devam eden en yakın komşu şehri olan, Batum’a kadar devam etmesi çalışmalarımın, Ovit tüneli, havalimanı, İyidere lojistik bölgesinin yapımının ardından hizmet vermeye başlayacak olan bu dev projelerinin beraberinde getireceği Demiryolunun bu bölge illerine, hatta Erzurum, Erzincan, Bayburt, Trabzon illerini kapsayan demir yolu ağlarının yapımının da hayata geçirileceğini ömrü olan ve bu bölge illerde yaşayan insanların hep birlikte göreceğine inanıyorum. Yeter ’ki on yılı aşkındır, ülkemizde devam eden istikrarı sürdürebilelim.





FACEBOOK YORUM
Yorum

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
FOTO GALERİ
  • 113 YILIN SIRRI
    113 YILIN SIRRI
  • Isınmaya yılda 110 lira ödüyor
    Isınmaya yılda 110 lira ödüyor
  • Rize’de kurbanlıkları taşıyan tır devrildi
    Rize’de kurbanlıkları taşıyan tır devrildi
  • Rize'de Sıradışı Ustalık Örneği
    Rize'de Sıradışı Ustalık Örneği
  • Çaykaralı Havva Usta
    Çaykaralı Havva Usta
  • Suriye'de iç savaş
    Suriye'de iç savaş
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • GÜNDEM PROGRAMI
    resim yok
  • Artvin’de iki yavru ayı tünele girdi.
    Artvin’de iki yavru ayı tünele girdi.
  • Asya'da Ali Adnan fırtınası
    Asya'da Ali Adnan fırtınası
  • 42. Arhavi Festivali - Off Road
    42. Arhavi Festivali - Off Road
  • Dev piton karıncalara yem oluyor .
    Dev piton karıncalara yem oluyor .
  • Karadenizli Adam Trafik Cezası Yerse!
    Karadenizli Adam Trafik Cezası Yerse!
VİDEO GALERİ
YUKARI